Co psuje się w silnikach?

silnikAktualnie pogoń za zoptymalizowaniem produkcji, wraz z cięciem kosztów we wszystkich możliwych miejscach może być bardzo negatywne w skutkach. Jednym z takich rezultatów jest to, że silniki samochodowe aktualnie psują się coraz częściej, a ich trwałość jest o wiele słabsza niż jakbyśmy je porównali z samochodami wyprodukowanymi jakieś kilkanaście lat temu. Aktualnie psują się możliwie wszystkie możliwe części, począwszy od układów wytryskowych przez turbosprężarki, elektronikę sterującą, łańcuchy, głowice, dwumasowe koła zamachowe czy filtry cząstek stałych.

Największym natomiast paradoksem aktualnie jest to, że z im nowszym silnikiem mamy do czynienia, tym więcej szans na to, że któryś z jego elementów się zepsuje. Dodatkowo są to wyjątkowo drogie usterki wymagające wyspecjalizowanej wiedzy i fachowego sprzętu. Dlatego też, kiedy zastanawiacie się nad kupnem jednego z nowszych modeli samochodów, warto uwzględnić, że nasze zadowolenie z eksploatacji samochodu skończy się szybciej niż się tego spodziewaliśmy.

Wzorowym tego przykładem są turbo diesle. Choć gwarantują idealne osiągi i palą niewiele, przez moment można odnieść złudne wrażenie, że jeździmy niemal za darmo. Jednak to za co nie zapłacimy będąc na trasie, pozostaje nam zapłacić za to w warsztacie, a wtedy to naszą kieszeń zaboli jak nic.

solv
ith
Jeszcze nie poznałeś?